Skip to main content
OstoskoriClose Cart

Vaihto- ja palautusoikeus

Silmälasilinssien vaihto- ja palautusoikeus

Silmälasilinsseillä EI ole vaihto- tai palautusoikeutta, mutta koska luotamme linssiemme laatuun tarjoamme niille 30 päivän tyytyväisyystakuun.

Laatumme takeena tarjoamme ololinssit.fi verkkokaupasta ostetuille linsseille 30 päivän tyytyväisyystakuun, joka on voimassa 30 päivää linssien vastaanottamisesta. Jos et siis syystä tai toisesta ole tyytyväinen uusiin linsseihisi, teemme sinulle uudet vastaavan hintaiset linssit veloituksetta. Kalliimpiin linsseihin vaihdettaessa tulee maksaa linssien hintaero.

Miksei linsseillä ole vaihto- tai palautusoikeutta? Suomen kuluttajansuojalain mukainen etäkaupan palautusoikeus ei koske tavaraa, joka valmistetaan tai jota muunnellaan tilaajan vaatimusten mukaisesti tai selvästi henkilökohtaisia tarpeitasi vastaavaksi kuten silmälasilinssit. Linssit tehdään siis aina yksilöllisesti tilaajan näkötarpeiden mukaan, eikä niitä voida valmistuksen jälkeen enää myydä tai hyödyntää uudelleen.

Muiden tuotteiden vaihto- ja palautusoikeus

Muissa verkkokaupan tuotteissa kuluttaja-asiakkailla on 14 päivän vaihto- ja palautusoikeus. Palautus tai vaihto tapahtuu ilmoittamalla palautuksesta meille viimeistään 14 päivän kuluttua tavaran tai viimeisen tavaraerän vastaanottamisesta.

Palautettavan tuotteen tulee olla käyttämätön, alkuperäisessä pakkauksessaan ja myyntikelpoinen.

Tilauksesta jo aiheutuneet postitus- ja käsittelykustannukset pidätetään, eikä näitä kustannuksia palauteta.

Näin teet palautuksen (Huom! Linsseillä ei palautusoikeutta):

  1. Täytä palautuslomake
  2. Pakkaa palautustuotteet alkuperäiseen laatikkoon ja laita mukaan lähetyksen mukana tullut pakkauslista, jossa on nimesi, yhteystietosi ja tilausnumero. Lisää lähetyslistaan tilinumerosi rahojen palautusta varten.
  3. Lähetä palautuspaketti meille: Pääskykalliontie 5, 21420 Lieto

Teemme palautuksen viivytyksettä, mutta ota huomioon palautuksen käsittelyyn ja rahaliikenteeseen kuluva aika.

Palautusosoitteemme: Pääskykalliontie 5, 21420 Lieto

Tilauksen peruutus

Tarjoamme asiakkaalle mahdollisuuden peruuttaa tilauksen seuraavissa tilanteissa:

  • Silmälasilinssitilauksessa et ole ehtinyt vielä lähettää kehyksiä palautuskuoressa meille.
  • Muiden tuotteiden kohdalla jos lähetystä ei ole ehditty lähettää varastoltamme asiakkaalle.

Noutamatta jäänyt lähetys ei tarkoita tilauksen peruutusta.

Tilauksen peruuttamisilmoitus tulee tehdä sähköpostiosoitteeseen: .
Ilmoita sähköpostissa nimesi, tilausnumero, yhteystietosi ja tilinumerosi.

Tilauksesta jo aiheutuneet postitus- ja käsittelykustannukset pidätetään, eikä näitä kustannuksia makseta takaisin.

Lähetyksen tarkistus, virhe ja ongelmatilanteet

Tarkistathan toimituksen heti sen saatuasi. Jos tuote on kadonnut tai vioittunut kuljetuksen aikana tai se ei muuten vastaa tilaustasi tai on virheellinen, ilmoitathan siitä mahdollisimman pian tai viimeistään 14 päivän kuluessa Asiakaspalveluumme, niin sovimme miten saamme virheen korjattua. Kuluttajakaupassa noudatamme virheitten osalta pakottavia kuluttajasuojalain virhevastuusäännöksiä.

Asiakaspalvelu

Henkilökuntamme auttaa sinua tilaukseesi liittyvissä kysymyksissä. Otathan yhteyttä, joko sähköpostitse tai puhelimitse:

Puh. +358 2 489 110

Aukiolo: ma-pe klo 9-15